Vážení zákazníci, dovoľte, aby sme Vás informovali o vianočnej a novoročnej prevádzke e-shopu. Viac informácií nájdete TU >>>

/Novinky a inšpirácie/Produkty/Kedy je povinnosť mať na pracovisku šatňu?

Kedy je povinnosť mať na pracovisku šatňu?

13. 3. 2023

Často charakter práce vyžaduje (napríklad v odvetví priemyslu, vo výrobe, baníctve a podobne), aby sa zamestnanci prezliekali do pracovných odevov. V prípade, že sa z najrôznejších dôvodov nemôžu zamestnanci prezliekať v inej miestnosti, či už je to z hygienických alebo napríklad etických dôvodov, je zamestnávateľ povinný zabezpečiť šatňu.

Šatňa musí byť vybavená nábytkom na sedenie a mala by byť oddelená pre mužov a ženy alebo musí byť používána oddelene. Ak chcete v šatni ušetriť priestor, môžu sa Vám hodiť praktické šatňové skrinky, ktorých súčasťou je aj lavička na sedenie.

Šatne musia byť dostatočne veľké a musia sa vybaviť zariadením, ktoré každému zamestnancovi umožní uzamknúť si odev a obuv počas pracovnej zmeny. Ak to okolnosti vyžadujú (napr. nebezpečné látky, vlhkosť, nečistota), uzamykateľné skrinky na pracovné oblečenie musia oddeliť  civilné od pracovného oblečenia.

Pokiaľ šatne na pracovisku nie sú potrebné, musí zamestnávateľ zariadiť miesto, kam si jeho zamestnanci môžu odkladať věci.

Volajte zadarmo
Po - Pia 7:00 - 17:00
logo

Vybavíme Vašu firmu do 24 hodín

B2B Partner s.r.o.
Šulekova 2
811 06 Bratislava

 

b2bpartner.sk biano.sk

 

© 2010 - 2024 B2B Partner s.r.o. - Všetky práva vyhradené.
Profesionálny e-shop na mierushopsys